4 września 2016

Najlepsze cytaty z bajek





5 września przypada Dzień Postaci z Bajek. Ale już dzisiaj łapcie garść cudownych cytatów, z którymi na pewno nie raz się spotkaliście. To idealna okazja, żeby trochę powspominać dzieciństwo i żeby na chwilę znów poczuć się jak dziecko. Bo każdy z nas ma w sobie coś z niego, nieważne ile miałby lat. :)







Kubuś Puchatek - czyli miś o bardzo małym rozumku










– A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? – spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. – Co wtedy?
– Nic wielkiego – zapewnił go Puchatek. – Posiedzę tu sobie i na ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.





– A ty jak się masz? – spytał Puchatek.
– Nie bardzo się mam – odpowiedział Kłapouchy. – Już nie pamiętam czasów, żebym jakoś się miał.



Przyjacielu, jeśli będzie ci dane żyć sto lat, to ja chciałby żyć sto lat minus jeden dzień, abym nie musiał żyć ani jednego dnia bez ciebie.





– Kubusiu, jak się pisze MIŁOŚĆ?
– Prosiaczku, MIŁOŚĆ się nie pisze, MIŁOŚĆ się czuje.





- Puchatku?
- Tak Prosiaczku?
- Nic, tylko chciałem się upewnić, że jesteś.




Sztuka dawania podarunku polega na tym, aby ofiarować coś, czego nie można kupić w żadnym sklepie.




Wiesz, Prosiaczku… miłość jest wtedy… kiedy kogoś lubimy… za bardzo.








Merida waleczna



Niektórzy mówią, że nad losem nie da się zapanować, że przeznaczenia nic nie zmieni. Ale ja wiem swoje. Los jest częścią naszego życia. Trzeba tylko trochę odwagi, by to zrozumieć.







Gdzie jest Nemo?




Mówi się trudno i płynie się dalej.





Ratatuj


Ciągle myśląc o tym co było, stracisz z oczu to co może być.





Król Lew



Simba: Ej, coś ty, a to za co?
Rafiki: To nie ma znaczenia. To już przeszłość.
Simba: Ale boli nadal.
Rafiki: Tak, przeszłość często boli. Można od niej uciekać albo wyciągnąć z niej jakieś wnioski




Muminki



– Samotność szybko się nudzi!
– Zdziwiłbyś się, jak wielu ją lubi.




Pocachontas



– Czy my musimy z nimi walczyć? Musi być jakaś inna droga.
– Czasami ktoś inny wybiera za nas drogę.



Jak dwie strony chcą walczyć, nic nie zrobisz.


 Czasami właściwa droga nie jest wcale łatwiejsza.






Kraina Lodu





- Nawet nie wiem co to miłość.
- Ej to łatwe. Ja wiem. Miłość to... jak bardziej się martwisz o kogoś niż o siebie.

- Olaf, roztapiasz się!
- Są ludzie, dla których warto się roztopić.

Tylko wielka miłość może rozpuścić lód w sercu.



Alicja w krainie czarów





– Czy nie mógłby pan mnie poinformować, którędy powinnam pójść? – mówiła dalej.
– To zależy w dużej mierze od tego, dokąd pragnęłabyś zajść – odparł Kot-Dziwak.
– Właściwie wszystko mi jedno. – W takim razie również wszystko jedno, którędy pójdziesz.
– Chciałabym tylko dostać się dokądś – dodała Alicja w formie wyjaśnienia
– Ach, na pewno tam się dostaniesz, jeśli tylko będziesz szła dość długo.





Piotruś Pan 






Nie być dorosłym. Przypomnieć sobie latanie. Znaleźć wróżkowy pyłek. Wymyślić, co powiedzieć żonie.


Odwaga jest na wyciągnięcie ręki: nie trzeba jej kupować za pieniądze. Nie trzeba się jej uczyć w szkole! Odwaga to jest coś, no nie? Jeśli masz odwagę, to wszystko musi się udać!









5 komentarzy:

  1. Świetny wpis, przypominający mi dzieciństwo. Nie będę się już powtarzała na temat tego, że piszesz fantastycznie. Mi osobiście bardzo dobrze czyta się Twoje wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny wpis :) Przypomniały mi się bajki, które kiedyś oglądałam :) Tego typu bajki mają to do siebie, że nie tylko bawią, ale są bardzo mądre :)

    Zapraszam do mnie na nowy post: https://z-igly-widly.blogspot.com/

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bajki zawierają tyle prawd nie bez powodów umieściłaś tu tak wzruszające cytaty. Bardzo mi się podoba. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne pozytywne warto poświęcić czas
    🥀 Dziękuje

    OdpowiedzUsuń